Tuesday 10 January 2012

Przygotowania czas zacząć

Ebay poszedł w ruch i zaczęło się przeglądanie ofert z ubrankami/ wózkami/ materacami i łóżeczkami.
Jakoś nie potrafię się od tego 'odkleić'. 

W planie na najbliższe dni mam sporządzenie listy porzebnych rzeczy dla dzidziusia, żeby można było już za czymś konkretnym zacząć się rozglądać. Troche boje się ze 'zapeszam' ale nie chcę też zostawiać wszystego na ostatnią  chwilę, zwłaszcza z perspektywą przeprowadzki w tle.

Ostatnio na tapete poszły wózki, i z dumą mogę stwierdzić, że czuję się już bardziej 'doedukowana' w tej sferze po przeglądnięciu wielu stron, porad i ofert w internecie. Naszym celem stał się wózek Quinny Buzz 3 (troche brzmi jak statek kosmiczny) w takiej oto postaci: 

Cały komplet będzie zawierał wózek dla nowonarodzonego dziecka, dziecka większego i dziecka do 4 latek, przez to, że ma różne wkładki; jak również siedzonko do auta i ciepłą wkładkę na zimę + ochronę na deszcz, parasol, torbę na przybory itd. Wszystko to chcemy za jednym razem kupić używane na ebayu. Nowy kosztuje fortune a za kazdą osobną część trzeba płacić tez osobno.



No i kolejny wybór to wygodne miejsce do spania dla córeczki gdzie będzie przecież większość pierwszych tygodni spędzać. Łóżeczko zwykłe odziedziczymy po znajomych więc rozszalałam sie i pomyślałam, dlaczego by w takim razie nie roztrwonić troszke pieniążów na coś co będzie miała tylko na pierwszych pare tygodni, ale co będzie słodziutkie i uroczo będzie w pokoju wyglądać. Rzuciłam się więc na następujące opcje: 

Moses basket:

Lub tego typu łóżeczko na pierwsze 6 -7 miesięcy:

Można w nim dziecko huśtać na boki ale można tez zabezpieczyć przed tym
aby się nie ruszało gdy nam na tym zależy.






Najgroszy jest chyba wybór jaki jest na rynku obecnie. Wiem, że najlepiej aby łóżeczko rosło z dzieckiem, ale tu gdzie mieszkamy ceny wcale nie są takie zabójcze, szczególnie w sklepach internetowych i czasem mam ochote na coś mniej 'praktycznego' ale co będzie niejako spełnieniem moich małych marzeń i planów:)
Na razie zakupu żadnego jeszcze nie dokonaliśmy ale myślę, że jest to tylko kwestia paru tygodni i kolekcja zacznie nam się powiększać.
Jak na razie skupię się na szukaniu super okazji do kupna wózka a potem łóżeczko... no i mam nadzieję, że pójdzie juz z górki:)

A fasolka coraz bardziej daje o sobie znac w brzuszku i bardzo nie ukrywam podoba mi się to! Czekoladowe rzeczy zdecydowanie należą do jej ulubionych!

15 comments:

  1. Ten kosz jest super, używaliśmy go kiedy spędzaliśmy czas z Juniorkiem na parterze, łatwo się go przestawiało(z dzieckiem w środku też), był bardzo poręczny i wygodny:) Mieliśmy do niego taką jakby budkę, ale ani razu jej nie założyliśmy, bo od początku zrezygnowaliśmy z tego typu "ozdób" na dziecięcych meblach(niepotrzebne nam były takie zbieracze kurzu;)).

    ReplyDelete
  2. Ja zamiast koszyka to nosiłam dzieciaka w gondolce :)
    Fotelik lepiej kupić nowy i taki z dobrymi wynikami crash testów - nie ma co ryzykować używanego no-name.

    ReplyDelete
  3. Fajne te kosze i kołyska:) Zawsze można to dalej odsprzedać jak już nie będzie potrzebne i odzyskać część kasy :) A pomysł wcześniejszego kompletowania wyprawki popieram! Jak dla mnie to rozsądne podejście i nie ma nic wspólnego z zapeszaniem;)

    ReplyDelete
  4. Kurka, super ten wózek. Też chcę kupić właśnie taki wielofunkcyjny. Poza tym dobrze, że bierzesz się za to teraz. Ja w siódmym miesiącu nie mam prawie nic, co wpędza mnie w dodatkowe stresy, więc lepiej to załatwić powolutku, ale wcześniej.

    ReplyDelete
  5. Wózek fajny, choć ja za trójkołowcami nie przepadam, więc bym sie nie zdecydowała :)
    Za to ten kosz Mojżesza jest świetny :) My akurat nie potrzebujemy, ale jak ktoś uważa, ze dla niego się przyda, to bardzo fajna opcja :)

    ReplyDelete
  6. Nie 'zapeszasz', wręcz przeciwnie: budujesz nową, lepszą rzeczywistość, która już jest faktem!

    Wózek wygląda ładnie, ale ważne aby był stabilny. Ja się trochę nasłuchałam, że trójkołowce mają właśnie tą wadę. Kiedy np. spadnie śnieg to też lepiej żeby kółka z przodu były dwa i to dość solidne.

    ReplyDelete
  7. z własnego doświadczenia mogę wypowiedzieć się na temat Quinny!
    Zakupiliśmy ten wózek ponieważ wydawał mi się bardzo funkcjonalny! Dużo przemieszczam sie autem więc ważne było by mieścił się do bagażnika, był nie za ciężki oraz łatwo i szybko się składał! I w tej kwestii faktycznie można przyznać mu 5+. Jednak poza owymi zaletami ma jednak chyba więcej minusów :(( i też z racji tego zaledwie po 6 miesiącach szukam już nowego wózka, bardziej praktycznego! Otóż wózek Quinny bardzo żle się prowadzi z uwagi na 3 koła. Przednie koło jest mało elastyczne i czesto się blokuje, co zmusza nas do używania siły by przestawić wózek!!! ( a w przypadku np. Dzidków chcących wiziąść dziecko na spacer to już problem. Moja Mama ma silny reumatyzm i praktycznie nie jest w stanie prowadzić tego wózka) Ponadto, moja córka urodziła się dosyć duża (4300kg) i wózek głeboki używaliśmy tylko 3 miesiące, bo z niej wyrosła!! praktycznie nie miała miejsca na swobodne poruszanie się! Jeśli chodzi o spacerówkę, to także nie ma w niej za dużo miejsca! Dziecko siedzi ściśnięte i skurczone a przez to często płacze! Ponadto chcąc najechać na chodnik, trzeba nacisnąć mocniej na rączkę a to czesto powoduje, że pewna część w tym wózku sama przeskakuje powodując samoistne składanie się wózka! Jest jeszcze jeden mało istotny już minus a mianowicie strasznie piszczy, szeleści i wydaje dziwne dziwięki haha :-)Ma bardoz mały koszyk na zakupy, który jest praktycznie nieużyteczny, bo jak się włozy coś cięższego to bardzo łatwo mozna przebic pompowane koła!!! Nie chce absolutnie Was zrażać do tego wózka ale tylko podzielić się swoim doświadczeniem. Osobiście kupiłam dwa te wózki... także były używane...na początku kupiłam czarny (za 150 Funtów za cały komplet) ale zaraz po przywiezieniu go do domu zauważyłam, że był baaarddzoooo wyeksploatowany dlatego też szybko go sprzedałam. Następnie zaupiłam żółty w dobrym stanie ( za 120 Funtów cały komplet) jednak pomimo tego będę go też sprzedawać i zakupię Silver Cross 3 D :-) Pozdrawiam z Glasgow

    ReplyDelete
  8. Jestem na tym samym etapie i nawet u siebie na blogu zamieściłam specjalną podstronę o wyprawce.
    Co do Mojrzeszowego basketu to zauważyłam właśnie przeglądając UK sklepy internetowe, że jest bardzo tam popularny. Wygląda uroczo ale jak dla mnie zbyt krótko się go używa, za dużo miejsca potem zajmuje w piwnicy i śmiało go można zastąpić gondolą z wózka.
    Wózek super :)
    A może pochwalisz się do których UK sklepów internetowych zaglądasz? Które są najlepsze? Bo ciuszki to macie tam na wyspie stanowczo o wiele lepsze niż te nasze pastelowe badziewia.

    ReplyDelete
  9. Hej Jagoda, ja głownie zaglądam na ebay. Wiem tez, ze tanie ciuszki i bardzo ładne mozna dostać chocby nawet w Asdzie albo w Matalanie dla dzieci.

    Hej Ola! Wielkie dzieki za informacje na temat wózka, rozejrze sie jeszcze i poczytam inne opinie, ale na pewno warto wziac wszystko pod uwage. Buziaki

    ReplyDelete
  10. Witam :-) gratuluje ciązy :-) ja polecam spanie z dzieckiem ewentualnie zakup co-sleepera: maluch bedzie bedzie zawsze pod reka do karmienia i w czasie zabkowania :-)
    a i polecam ksiazki z serii o rodzicielstwie bliskosci: mi nikt o tym nigdynie powiedzial i musialam sama dojsc, wiec chetnie podziele sie wiedza.. w glebi kontinuum na poczatek - najlepiej juz teraz :-) bron boze tracy hogg!

    ReplyDelete
  11. z mosesa dzieci szybko wyrastaja, nasz stal nieuzywany wiekszosc czasu, mimo ze moglismy go bujac w nim jak w kolysce, ale maly wolal spac przy cycu/w chuscie..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dobre rady, chuste tez chce kupic a kosz ewentualnie w nocy zebym miala blisko siebie, ale jak wiesz sie okaze wszytko w praniu, przy pierwszym dziecku to nigdy nie wiadomo co jest przydatne a co nie. plus kazde dziecko jest inne i ma swoje przyzwyczajenia i kaprysy. pozdrawiam

      Delete
  12. a wozek jest przesliczny, zalmi ze pozalowalam na niego pieniadze :-(

    ReplyDelete
  13. my już zmieniliśmy wózek na Silver Cross 3D i serdecznie polecamy!!!! Jest super wygodny dla dziecka!!! :-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzieki wielkie za rady, sprawdze sobie ktory to wozek, ewentualnie podeslij mi prosze linka;)

      Delete